Asculta Radio Whisper

Radio Whisper | RadioWhisper.com

miercuri, 3 noiembrie 2010

Lumea in care traim!

Astazi am purtat o discutie foarte interesanta vizavi de cazul iranienei condamnate la moarte pentru adulter.
Stiam de ceva timp legile inumane catre care se supun femeile musulmane, dar nu credeam ca inca se mai practica bataia cu pietre sau chiar condamnarea la moarte. Este ceva inimaginabil pentru noi.

Cu toate astea, primul meu gand a fost: "Cel putin a iubit...". Sunt sigura ca aceasta femeie a ales sa treaca prin asa ceva din cauza unei iubiri imense. Sau cel putin asa imi place sa cred. Fiind constienta de riscul pe care si-l asuma, femeia a comis adulter, o actiune considerata certa condamnare la moarte. Ai alege moartea doar daca ai iubi cu adevarat. Stiu ca ar muri impacata. Iubirea este, din punctul meu de vedere, sentimentul suprem!
Mi-am adus aminte in acest timp de unul dintre filmele mele preferate, The Bucket List, cu Morgan Freeman si Jack Nicholson...Exista un moment in acest film cand cei doi stau cocotati in varful lumii, pe piramide si Morgan ii povesteste celuilalt ca egiptenii aveau o credinta. In momentul in care mori, sufletului i se pun doua intrebari la Portile Raiului:
1. Ai iubit?
2. Ai fost iubit?


Da, iubirea te face sa treci peste toate...Si da, sustin demersurile organizatiilor care lupta pentru drepturile omului pentru a atrage atentia asupra cazului lui Ashtiani, precum si eliberarea ei...Intr-o lume civilizata, iubirea nu poate fi condamnata!

Inchei cu o fragment din Nietzsche care imi umbla prin ganduri de ceva vreme:

What if a demon were to creep after you one day or night, in your loneliest loneness, and say: "This life which you live and have lived, must be lived again by you, and innumerable times more. And there will be nothing new in it, but every pain and every joy and every thought and every sigh— everything unspeakably small and great in your life—must come again to you, and in the same sequence and series." Would you not throw your self down and curse the demon who spoke to you thus? Or have you once experienced a tremendous moment, in which you would answer him: "Thou art a god, and never have I heard anything more divine!"

Freedom for Ashtiani and freedom for love!

Un comentariu:

aniujual spunea...

N-ai inteles, nu iubirea este condamnata, ci adulterul :)